FAQ Abonnementen

LET OP: deze veel gestelde vragen hebben uitsluitend betrekking op een abonnement op Wild van Freek. De klantenservice van Wild van Freek kan u niet verder helpen met vragen en/of opmerkingen over de overige producten op Freeks.nl. Dit geldt andersom ook, de klantenservice van Freeks.nl kan u niet verder helpen met vragen over een abonnement op Wild van Freek.


Bestellen

Wat kost een abonnement op Wild van Freek?

De standaardtarieven zijn:

  • Een Basis-abonnement (13 nummers + 1 themaspecial) op Wild van Freek € 54,00.
  • Een Plus-abonnement (13 nummers + 1 themaspecial + zomer- en winterboek) op Wild van Freek kost € 64,00.
  • Een Superplus-abonnement (13 nummers + 1 themaspecial + zomer- en winterboek + product) op Wild van Freek kost € 79,00.

Alle bovengenoemde prijzen zijn gebaseerd op automatische incasso. Prijzen kunnen afhankelijk van aanbiedingen afwijken van bovenstaande.

Kan ik een abonnement cadeau geven?
Via de klantenservice van Wild van Freek kunt u een abonnement bestellen dat automatisch stopt. U kunt hiervoor uitsluitend bellen met de klantenservice van Wild van Freek via +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief). Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Is Wild van Freek geschikt voor mijn (klein)kind?
Als standaardindicatie is Wild van Freek voor kinderen vanaf 7 jaar. Afhankelijk van de individuele ontwikkeling van het kind kunt u afwijken van bovenstaand advies.

Wat leert mijn kind van Wild van Freek?
Wild van Freek sluit volledig aan op de leerdoelen van de basisschool. Het tijdschrift en de website worden ontwikkeld in samenwerking met leerkrachten en vakspecialisten.

Kan ik Wild van Freek telefonisch bestellen?
Ja, u kunt telefonisch bestellen door te bellen met de klantenservice van Wild van Freek via +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief). Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Hoe bestel ik een abonnement op Wild van Freek?
U kunt bestellen via deze webshop of bellen met de klantenservice van Wild van Freek via +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief). Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Kan ik een abonnement Wild van Freek bestellen voor in het buitenland?
Ja, u kunt Wild van Freek ook in het buitenland laten bezorgen. Zo kunt u, ondanks dat u in het buitenland woont, toch Wild van Freek ontvangen. Bel met de klantenservice van Wild van Freek via +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief) of stuur een e-mail naar service@wildvanfreek.nl. Voor verzending naar het buitenland worden verzendkosten in rekening gebracht. Verzending naar België is echter gratis. U kunt voor een abonnement in België bestellen per telefoon, e-mail of via de webshop. Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Kan ik Wild van Freek ook in de winkel kopen?
Wild van Freek is verkrijgbaar in de supermarkt of boekhandel. Echter is het altijd mogelijk dat een retailer er zelf voor kiest het tijdschrift niet te verkopen.

Kan ik de tijdschriften inkijken?
Bekijk het online inkijkexemplaar van Wild van Freek hier. Wilt u meer weten over het tijdschrift? Bel dan met de klantenservice van Wild van Freek via +31(0)73 85 000 41 (lokaal tarief) of stuur een e-mail naar service@wildvanfreek.nl. Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Opzeggen en omzetten 

Hoe zeg ik mijn abonnement Wild van Freek op?
Opzeggen kan tot zes weken voor het einde van uw lopende abonnementsperiode. Na de eerste abonnementsperiode is het abonnement per maand opzegbaar.
Wilt u het abonnement beëindigen?

  • Schrijf naar Wild van Freek B.V. t.a.v. afdeling Klantenservice, Postbus 380, 5201 AJ ‘s-Hertogenbosch
  • Stuur een e-mail naar service@wildvanfreek.nl
  • Bel naar de Klantenservice van Wild van Freek via +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief), maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Vermeld in uw brief of e-mail graag de naam van de abonnee, de volledige adresgegevens en bij voorkeur ook uw relatienummer.

Stopt mijn abonnement automatisch of is het doorlopend?
Wanneer u een abonnement bestelt, ontvangt u een welkomst-e-mail. Hierin staat of uw abonnement automatisch stopt of doorlopend is.

Adreswijziging 

Hoe geef ik een adreswijziging door?
Stuur een e-mail met uw oude en nieuwe adresgegevens naar service@wildvanfreek.nl of bel met de klantenservice van Wild van Freek via +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief). Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

Levering en verzendkosten

Wanneer ontvang ik het eerste tijdschrift?
Dat is afhankelijk van de datum waarop u het abonnement heeft afgesloten. De levertijd vanaf het moment van bestellen is maximaal zes weken. De exacte datum staat ook in de bevestiging die u van ons ontvangt. Wild van Freek wordt elke vier weken thuisbezorgd. Kijk voor meer informatie in de verschijnplanning.

Wanneer ontvang ik de Winter- en Zomerspecial van mijn Plus- of Superplus-abonnement?
De winterspecial wordt eind november verzonden en de zomerspecial half juni.

Wanneer ontvang ik het extra product van mijn Superplus-abonnement?
Het Superplus-product van Wild van Freek wordt dit schooljaar vanaf half oktober verzonden.

Hoeveel verzendkosten betaal ik voor een abonnement Wild van Freek?
U betaalt geen verzendkosten voor abonnementen binnen Nederland en België. Voor verzending buiten Nederland en België worden wel verzendkosten in rekening gebracht.

Betalen

Wanneer wordt het abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven?
Als u een abonnement bestelt, wordt het bedrag enkele weken nadat het abonnement is ingegaan afgeschreven.

Hoe betaal ik in de webshop?
U kunt kiezen uit drie betaalmethoden:
1) iDeal: met deze betaalmethode betaalt u direct via uw eigen Nederlandse bank door middel van internetbankieren.
2) Paypal of Creditcard.
3) Mister Cash: met deze betaalmethode betaalt u direct via uw eigen Belgische bank door middel van internetbankieren

Let op: het vervolgtermijn van uw abonnement betaalt u altijd via automatische incasso.

Ik woon niet in Nederland. Hoe kan ik dan betalen?
Indien u een Nederlandse bankrekening heeft, dan kunt u betalen met iDeal of met uw creditcard of Paypal-account. Wanneer u een Belgische rekening heeft kunt u gebruikmaken van Mister Cash.

Retourneren

Hoe kan ik mijn product(en) terugsturen?
Neem contact op met onze klantenservice via e-mail: service@wildvanfreek.nl of telefoon: +31 (0)73 85 000 41 (maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur, lokaal tarief).
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Vervolgens kunt u uw bestelling binnen 14 kalenderdagen terugsturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking geretourneerd moeten worden. Bij schade aan de tijdschriften wordt de waarde per tijdschrift € 3,99 in rekening gebracht.

Om een artikel terug te sturen, dient u het herroepingsformulier in te vullen. Download hier het herroepingsformulier in PDF-formaat. U heeft Adobe Reader nodig om de PDF te openen. Dit programma kunt u hier gratis downloaden.

Andere vragen over Wild van Freek?
Staat uw vraag er niet bij? Stuur een e-mail naar: service@wildvanfreek.nl of bel: +31 (0)73 85 000 41 (lokaal tarief). Onze klantenservice is iedere werkdag bereikbaar tussen 08.30 en 17.00 uur. Let op! dit is een ander telefoonnummer dan de klantenservice van Freeks.nl.

LET OP: deze veel gestelde vragen hebben uitsluitend betrekking op een abonnement op Wild van Freek. De klantenservice van Wild van Freek kan u niet verder helpen met vragen en/of opmerkingen over de overige producten op Freeks.nl. Dit geldt andersom ook, de klantenservice van Freeks.nl kan u niet verder helpen met vragen over een abonnement op Wild van Freek.